fredag 26 september 2008

snart åker jag på min första scrapmässa!!

Yes, scrappmässa i helsingborg! Nu när jag är "skåning" så får man väl åka till skånska mässor också. Har aldrig vart på en scrapmässa förut, men en och annan bokmässa har jag hunnit med i mitt 23 år långa liv. Tyvärr så känner jag ingen annan scrappare här i skåne =( så jag förbereder mig på att åka själv. Hoppas på trevligt folk på plats. Har så ont om papper så det passar bra att åka dit och shoppa lite. Hoppas på mycket inspiration också såklart! Jag är riktigt pepp! =)
Den här Lo'n gjorde jag till scraphuset efter en skiss med två foton. Bokstäverna är från sassafras av helt vanligt papper. Jag har tagit 3 d-lack på dem för att få en fin effekt. Den blå bården har jag gjort genom att skära ut cirklar och sedan skurit dem på mitten.

Den här gjorde jag häromdan. I överskriften står det "tvillingar? nej kusiner!" Den handlar om att jag och min kusin ofta fick frågan om vi var syskon eller kompisar och vi blev alltid så upprörda och sa att "NEJ, vi är faktiskt KUSINER!!" Här sitter vi i alla fall i en skotkärra med exakt samma kläder och ser så lika ut. Älskar dom här bokstäverna. Det står inte på mina ark varifrån de kommer men det är canvas, alltså tjockt bomullstyg.

1 kommentar:

Sofias blogg sa...

åhh så snyggt det blir, så sommriga färger. kortet på stella är ju grymt..:-) blev inspirerad och ska nog ta tag i min kort från den dagen. ta med usb minne när du kommer så kan du ju lägga över dem. kan du ta med om du hade kort på stella? för mig är nästa helg toppen om du kommer då, lördag kväll med scrap och godis?? *mysigt* kram