fredag 4 december 2009

December

Snart är julen här och jag är så taggad! I min lilla lägenhet är adventsljusstakens första ljus tänt och julpysslandet är i full gång medan julmusiken spelas i bakgrunden. Jag räknar ner tills jag får träffa alla mina fina kusiner och kusinbarn. Häromdan låg det frost över hela malmö när jag cyklade ner mot stan en kall morgon och jag njöt över allt det vackra.
Tänkte visa en jultag som jag gjorde (och faktiskt vann med =) ).


Basen är en Primakartong som följer med när man köper en del Primablommor. Jag satte ett svart cardstock på baksidan och klippte ut samma mönster som tagen, sen stämplade och embossade jag med vitt pulver. Granen är gjord av olika stora cirklar utskurna i Slicen. Jag ruggade kanterna och limmade ihop. Efter det limmade jag fast lite "snö" och satte fast en stjärna på toppen. Sist fäste jag ett band och lite tyll längst upp. Klart!

Hoppas att ni hittar lite tid till julpyssel och njuter av av Advent.

Inga kommentarer: